طرح ملی راهکار زمینه حفظ ارتباط مامومین با مسجد را فراهم کرده است 

طرح ملی راهکار زمینه حفظ ارتباط مامومین با مسجد را فراهم کرده است 

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: طرح ملی راهکار، طرح موفقی است که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام کرونایی در حال اجرا می باشد و این طرح زمینه حفظ ارتباط مامومین با مسجد را فراهم کرده است.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: طرح ملی راهکار، طرح موفقی است که از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام کرونایی در حال اجرا می باشد و این طرح زمینه حفظ ارتباط مامومین با مسجد را فراهم کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: از ویژگی های مسجد تراز اسلامی ۴ مولفه مکانت، امامت، فعالیت و مامومیت می باشد بسیاری از مساجد دارای امام جماعت و مکانی برای فعالیت دارند اما به دلیل شیوع کرونا شاهد عدم حضور مامومین در مسجد هستیم بنابراین باید راهکاری اندیشیده شود که در این ایام ارتباط مامومین با مساجد قطع نشود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که امکان فعالیت های حضوری و جمعی در مساجد فراهم نیست بنابراین بهترین راه برای حفظ ارتباط بین مامومین و مسجد، فضای مجازی است تا پس از پایان یافتن کرونا، با حضور مامومین فعالیت های مسجد از سر گرفته شود.

خوبی زاده از تشکیل شورای امور مساجد در جیرفت خبر داد و افزود: صبح امروز نشستی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و متولیان مساجد شهرستان جیرفت در راستای تشکیل شورای امور مساجد و ارائه راهکاری برای برقراری ارتباط مامومین با مسجد در ایام کرونایی برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: این شورا متشکل از ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، سپاه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت است و با تشکیل شورای امور مساجد مقرر شد مساجدی که در روستاها قرار دارند در روزهای پایانی هفته امام جماعت در آنجا حضور پیدا کرده و نماز جماعت اقامه شده، ادعیه کمیل و ندبه نیز قرائت شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در راستای تشکیل این شورا، در دهه کرامت با استفاده از ظرفیت امام جماعت، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد، چراغ مساجد روشن نگه داشته شود.

خوبی زاده عنوان کرد: در حاشیه این نشست، با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در خصوص بهره مندی از ایام دهه کرامت برای ارتباط مامومین با مسجد گفتگویی داشتیم و در همین راستا پیشنهاد شد با برگزاری جشن های مجازی و معرفی کتبی با موضوع سیره و سبک زندگی امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) به تحقق این امر کمک کنیم.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در راستای تداوم طرح ملی راهکار از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با همکاری کانون فاطمه ها طرح در کتاب در دهه کرامت اجرا می شود و قرار است مطابق این طرح کتب مرتبط با سیره و سبک زندگی امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) و نیز فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شده و همچنین جشن های دهه کرامت در سطح جنوب کرمان به صورت مجازی برگزار شوند.

وی در خاتمه بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری جشن های حضوری و مراسم تجلیل از امام زادگان وجود ندارد اما می توان جشن مجازی برگزار کرد.

پایان پیام/ 586